018/41-55-055 support@ninet.rs
Select Page

Komunikacija među ljudima je, paradoksalno, sve slabijeg kvaliteta od kad smo zatrpani tehnologijama koje savremeno informatičko društvo nudi… Zato nije loše osvrnuti se na osnovne greške koje svakodnevno pravimo što nam može pomoći da poboljšamo društvene veštine i međuljudske odnose.

A ovo su neke od osnovnih grešaka koje svako od nas povremeno pravi:

 

Nedovoljno slušanje sagovornika

 

Ernest Hemingway je jednom rekao: “Volim da slušam. Naučio sam dosta toga pažljivo slušajući. Većina ljudi nikad ne sluša.”

Ako spadate u osobe koje vole da pričaju, probajte da zaustavite svoj ego i ne čekajte iz petnih žila da bude vaš red za priču. Naučite da zaista slušate ono što ljudi govore.

Zanimljiva je jedna činjenica. Ukoliko prilikom razgovora sa nekom osobom pustite sagovornika da govori sve vreme, na kraju tog razgovora verovatno ćete čuti opasku da ste se “baš lepo ispričali”. Probajte i videćete da je ova tvrdnja tačna.

Takođe, probajte da ne prekidate sagovornika.  To, na kraju krajeva, spada u nekulturu. Nađite balans između slušanja i pričanja.

 

Postavljanje previše pitanja

 

Ukoliko postavljate previše pitanja prilikom razgovora, isti može da liči na ispitivanje. Da bi razgovor bio dobar, bitno je da bude mešavina pitanja i izjava. Psiholozi, međutim, smatraju da je najbitnije da prilikom razgovora sagovornik dobija sve vreme povratnu informaciju da je slušan. Zato je dobro da, kada slušate nekog, s vremena na vreme prokomentarišete, na primer: “Shvatam”, “Stvarno?”, “Zamisli!” i sl. Tada sagovornik dobija informaciju da ga zaista slušate.

 

Neprijatna tišina

 

Sigurno se svakom od nas nekada desilo da učestvuje u razgovoru koji se pretvorio u neprijatnu tišinu. U ovakvim situacijama Englezi uvek razgovaraju o vremenu. Ali možda je bolje da se, pre nego izađete iz kuće, informišete o najnovijim dešavanjima. To je uvek zanimljiv povod za konverzaciju.

 

Način na koji razgovaramo

 

Uvek je lepo razgovarati sa prijatnom osobom koja je vaspitana, dobro se izražava, koristi primeren govor tela, ali ume i da emotivno podvuče smisao onoga što govori, a nekad i pojača ton. Takve osobe drže našu pažnju i smatraju se dobrim sagovornicima.

Zato treba izbegavati mrmljanje prilikom razgovora, preteranjo smejanje ili neadekvatnu gestikulaciju. Naša emocionalna inteligencija dolazi do izražaja baš u ovakvim situacijama.

 

Vi ste uvek u pravu

 

Izbegavajte rasprave u kojima ste vi uvek u pravu. Nekad je bolje prećutati i pustiti da rasprava bude prijatna nego da iz svake teme vi izađete kao pobednik. Niko neće biti impresioniran ako ste vi uvek u pravu.

 

Razgovor o čudnim ili negativnim temama

 

Izbegavajte razgovore o vašem lošem zdravlju ili vezama, o nezgodnom šefu ili deci ukoliko osoba sa kojom razgovarate i sama nema decu. Takođe, religijske i političke teme sačuvajte za razgovor sa svojim najbližima.

 

U svakom slučaju, najbolji recept za popravljanje načina konverzacije sa ljudima je da se potrudite da se iskreno zainteresujete za osobu sa kojom razgovarate. To će vaš sagovornik zasigurno prepoznati i pozitivno oceniti.

 

Tekst napisala Ana Todorović, http://www.prevodioci.co.rs/

Prikaz
Sakrij