018/41-55-055 support@ninet.rs
Select Page

Stručnjaci za digitalni marketing dobro znaju koliko je značajna investicija velikih kompanija u sopstveni brend domen. Istorijska odluka, koju je donela Korporacija za dodeljivanje imena i brojeva na Internetu (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers – ICANN) omogućila je, početkom 2014. godine, da zainteresovani zakupe domen najvišeg nivoa sa imenom svog brenda. Prve ugovore sklopili su BMW, Toshiba, Samsung, Suzuki, ali i gradovi London, NYC, Vegas… I dok se pripremaju marketing kampanje koje će uključiti ekskluzivne web adrese .bmw, .nyc, .vegas, otvara se pitanje šta u budućnosti može da se očekuje u ovoj oblasti kada je u pitanju SEO optimizacija i SEO strategija.

SEO za ponosne vlasnike “dot brenda”

Prelazak na brend domen (generic top-level domain – gTLD), odnosno posedovanje dot brenda, kako se nova vrednost kompanije popularno naziva, otvara brojne mogućnosti i menja ponašanje korisnika koji pretražuju internet. Ako se svemu dodaju pristupi putem mobilnih aplikacija i društvenih mreža, jasno je da je potrebna nova SEO strategija, kako bi se maksimalno iskoristile prednosti.

Brend domen je izvanredan iz najmanje jednog razloga – algoritam će ga prepoznati kao autentičnog (not spam), bez dileme. Korisnici koji pretražuju internet će ga lakše zapamtiti, uz izvesno vreme za prilagođavanje na nove adrese. Pretraživači će im u ovome pomoći, pošto će, kada jednom identifikuju brend domen, sve vezano za njega dobiti udarno mesto u rezultatima pretrage.

Kontent strategija – obavezna

Najbolji rezultat postiže se, očekvano, ukoliko se SEO strategija brend domena kombinuje sa kontent strategijom. Lekcija je već naučena orjentacijom na mikrosajtove sa specifičnim kvalitetnim, interesantnim i ciljanim sadržajima, koje algoritam pretraživača prepoznaje i visoko pozicionira. Brend domen takođe kreira kategorije na internetu, a off-topic se kažnjava.

Preusmeravanje – da ili ne?

Stručnjaci nemaju dilemu u odgovoru na ključno SEO pitanje – vlasnici brend domena trebalo bi da naprave nove digitalne adrese i prostore. Za one koji ipak žele da preusmere adrese sa starog na novi domen, savetuje se trajno URL preusmeravanje (redirekcija sa kodnom oznakom 301). Privremeno preusmeravanje (redirekcija sa kodnom oznakom 302) može da bude ignorisana od strane nekih pretraživača.

Algoritmi treba da prepoznaju brend domen kao snažan, nov, potpuno autentičan i originalan prostor, pa redirekcija, posebno privremena, može da zasmeta.

Ukoliko se preusmeravanje radi, potrebno ga je izvesti oprezno i postepeno, strateški, deo po deo, uz merenje rezultata i izmene u hodu ukoliko plan ne daje željene rezultate.

 

Tekst je pripremila Agencija Neparno 10, koja se bavi SEO optimizacijom i društvenim mrežama.

Prikaz
Sakrij